Ontdek en leer alles over de Digital & Retail Revolution in China

van 23 tot 31 maart 2019 


In China gebeurt het nu!

China heeft de afgelopen veertig jaar een aantal fasen doorlopen. De periode 1980 tot 2000 staan bekend als de ‘Made-in-China’ jaren waarin China vooral bekend stond als fabrikant van goedkope producten van vaak twijfelachtige kwaliteit. 2000 tot 2015 waren de ‘Copy-to-China’ jaren waarin China westerse internet-technologie kopieerde en haar eigen versies introduceerde.

 

Sinds 2015 spreken we van het ‘Copy-from-China’ tijdperk waarin westerse media steeds nieuwsgieriger worden naar nieuwe Chinese innovaties em westerse bedrijven langzaam Chinese ideeën beginnen over te nemen.

China heeft een ‘frogleap’ genomen en de veel ons ingeburgerde technologieën overgeslagen.

Dit decennium heeft China zich ontpopt als een land waar digitale innovaties elkaar razendsnel opvolgen, van de opkomst van de alles-in-één app WeChat tot de ‘sharing economy’ waar van alles gehuurd kan worden na het scannen van een QR-code.

ALIBABA & NEW RETAIL - Onder leiding van Alibaba en concurrent JD.com is China van 0,4% aandeel op de wereldwijde      e-commerce markt in sinds 2005 in 10 jaar uitgegroeid tot het land met het grootste aandeel (ruim 40%) op die markt. Maar e-commerce en traditionele retail beginnen inmiddels met elkaar te versmelten tot een opmerkelijk nieuw initiatief dat Alibaba ‘New Retail’ noemt.

Kortom, China is ons volledig voorbijgestreefd op het gebied van online shoppen, mobiele apps, social media en internettechnologie. Wat kunnen wij daar van leren?


Download hier de brochure van deze reis

PDF
China 2019
PDF [5.6 MB]

Voor wie is deze reis?

RETAIL - Als je echt wilt weten wat er gaat gebeuren in de wereld van de retail, moet je mee naar China. Alle retailers, inkopers, formule-ontwikkelaars, trade-marketeers, consultants en iedereen die het retail vak serieus neemt. 

ICT - Deze reis is ook interessant voor iedereen die actief is in mobile ICT, (cross-border) e-commerce, digitale innovatie e.d.

New Retail volgens Alibaba

We staan op een kruispunt in Retail. Online of Offline. Of Online én Offline, vertaalt als een winkel en een website. Maar wat als je online en offline zou combineren in één concept? Jack Ma noemt het New Retail. Kijk in dit filmpje van Alibaba wat ze bedoelen met New Retail. En als je mee wilt maken hoe dat is, ga dan mee met deze reis naar het China, dat inmiddels de westerse wereld ver vooruit is op het gebied van shoppen in de breedste zin van het woord.

 

Klik, Kijk en Kom mee! 

Info en inschrijven

Natuurlijk gaan we ook naar de Chinese  Muur

Waar we in elk geval naar toe gaan:

  • Onbemande winkels als Bingobox waar toegang toe verkregen wordt door het scannen van een QR code en betaling plaatsvindt d.m.v. gezichtsherkenning en RFID technologie
  • Shanghai’s Starbuck’s Reserve Roastery, waar koffiedrinken een avontuur wordt dankzij ‘retailtainment’ en augmented reality van Alibaba
  • Alibaba’s Hema supermarkt waar on- en offline retail gecombineerd worden tot fulfillment center, restaurant en versmarkt
  • een Nederlandse ondernemer actief op de Chinese e-commercemarkt
  • diverse andere New Retail initiatieven