Waar gaan we naar toe?

Vietnam is met ca. 100 miljoen inwoners een top-15 land ter wereld qua inwoners. De hoofdstad is Hanoi, maar de grootste stad van het land is Ho-Chi-Minh-Stad, vroeger Saigon genoemd.

Na soortgelijke reizen naar Shanghai, Kaapstad en Dubai, Japan en Korea, Argentinië, Maleisië, India en recentelijk Seattle en Boston in de VS, gaan we dit keer weer Oostwaarts, naar een upcoming market met een grote honger naar marketingkennis.

In Vietnam zijn al tal van belangrijke internationale ondernemingen gevestigd en vanuit Vietnam wordt actief handel gedreven met onze economieën. En dat doen ze met een heel eigen kijk op de wereld vanuit een klangericht productieperspectief, op geheel andere wijze dan bijvoorbeeld China.

Juist dát maakt een studiereis naar Vietnam, dat jarenlang heeft geworsteld met de traumatische gevolgen van de oorlog in de jaren ’60 en ’70 van de vorige eeuw, tot een kleurrijke studiereis met verrassende inzichten.

“We” gaan, als gebruikelijk, weer “halen en brengen”: we stellen de kennis, kunde en ervaring van de reisgenoten ter beschikking van locale ondernemingen die iets van óns willen leren, en andersom kunnen wij tot verrassende inzichten komen vanuit hun achtergrond en cultuur, om er “hier” slimme dingen mee te doen.

In de loop van januari verschijnt hier het programma, ook weergegeven in een afdrukbare flyers (pdf). Maar dit is het programma op hoofdlijnen:

  • vertrek op zaterdag 3 oktober
  • aankomst in Vietnam op 4 oktober
  • programma met elke dag tenminste 2 bedrijfsbezoeken – locale en internationale bedrijven delen hun management- en marketingissues met ons
  • master class door vooraanstaande economen of hoogleraren
  • ontvangst op de Nederlandse ambassade
  • groepsgewijze culturele programmaonderdelen, naar plaatsen in Vietnam die het verloop van de geschiedenis nadrukkelijk hebben bepaald
  • tijd om zelf indrukken op te doen
  • terug naar Nederland op 11 oktober.

Het wordt een pareltje van een studiereis, die wij van harte aanbevelen bij alle professionals die weer wat meer willen leren van andere culturen, met in het achterhoofd ‘wat neem ik mee dat ik kan toepassen in mijn eigen onderneming’.

Details volgen.

Net als voorgaande jaren zal deelnemen aan deze reis ca. € 4.500 euro als zakelijke kosten vragen. Daarbij is (nagenoeg) alles inbegrepen in de reissom.

Belangstelling: stuur ons een berichtje, dan laten we wat van ons horen…zoals het hoort.

 

Datum:
3 oktober - 11 oktober 2020
Doelgroep:
(Register) Executive Marketeers/Strategen, Management Consultants en Organisatie Adviseurs
PE Points:
(RM): 40 punten in aanvraag

Meer informatie

Meer informatie over deze reis? Download het document.

EMC-India.pdf

Inschrijven